Søndag den 12. november inviterer Naturpark Lillebælt til drageflyvning. Eventen foregår i Fredericia i Kanalbyen i tidsrummet kl. 11-15.

Med eventen ” Sæt din drage op i Naturpark Lillebælt” inviterer Naturpark Lillebælt alle børn og voksne til at komme ud i blæsevejret og nyde vinden og en masse forskellige og fantastiske drager.

Ud over at se på de smukke drager i funktion har du mulighed for at bygge din egen drage – i et værksted fuld af genbrugsmaterialer til dragebyggeri.

Du vil også kunne se Naturpark Lillebælts sejeste drager, som skoleklasser fra Fredericia, Kolding og Middelfart Kommuner har konkurreret om at fremstille i ugen op til. Samtidig lærer de noget om vind og Lillebælt. Blandt de 10 bedste bud på drager trækker vi lod om en hvalsafari på Lillebælt for hele klassen sammen med en naturvejleder fra naturparken.

Til dragefestivalen kan du også komme helt tæt på livet i Lillebælt. Lillebælts Fritidsfiskerforening medbringer nemlig et vandbassin med deres fangst af muslinger, krabber, rejer, fisk og tang. Mød også vores dygtige naturvejledere, og hør mere om naturparken og alt det, som du kan opleve ved Lillebælt.

Arrangementet foregår i Kanalbyen ved Lillebælt, hvor der er masser af plads til at lade drager stige til vejrs. Det er gratis at deltage, og du kan købe mad og varme drikke på pladsen.

Adressen er Gl. Havn, Oldenborggade 40, 7000 Fredericia, og du kan finde parkeringspladser på Oldenborggade.